Anmäl ägarbyte på fastighet
Du som har sophämtning eller slamtömning ska själv anmäla ägarbyte på fastigheten.
Vi fakturerar hämtning av hushållsavfall tre gånger per år. Förfallodagar är sista bankdagen i april, augusti och december.
Fritidsabonnemangen faktureras en gång per år med förfallodag sista bankdagen i april.
Vi erbjuder betalning med e-faktura eller autogiro.
Anmäl ditt ägarbyte i god tid. Den tidigare ägarens betalningsansvar upphör inte förrän anmälan om förändring av ägarförhållande kommit in till kommunen.
Administration
Avfall och återvinning
0652-363 00, telefontid måndag–fredag klockan 9.00–12.00
avfall@nordanstig.se
Kundservicetelefon
Allmänna frågor om återvinningscentralen som exempelvis öppettider, vad får jag slänga osv.
0652-361 75 måndag–fredag 8.00–16.00
Skicka ett meddelande till
Du kan dygnet runt och året om lösa många ärenden med hjälp av våra e-tjänster.
Här hittar du andra sidor med information