Kontakta oss

Frågor till kommunen, göra felanmälan, uppmärksamma något som är bra. Du kan kontakta oss på olika sätt. Välkommen!

Tänk på att korrespondens med kommunen blir en allmän handling, som kan läsas av andra. Även brev som skickas till tjänstemän eller förtroendevalda politikers hemadress, i ärenden som rör kommunala frågor är allmän handling.

Ring till oss

Ring vår växel på 0652-360 00
växeln är öppen 07.30–16.30 vardagar

Har du synpunkter? Skicka in i vårt formulär

Skicka brev

Nordanstigs kommun
Box 56
829 21 Bergsjö

Övriga kontaktuppgifter

Kommunalråd

Ola Wigg, S

0652-361 96

073-041 67 81

Skicka ett meddelande till

Kommunchef

Fredrik Pahlberg

0652-361 01

Skicka ett meddelande till

Kommunikationschef

Lars Larsson

0652-362 85

Skicka ett meddelande till

Elektronisk fakturering

Uppgifter för registrering av fakturamottagare via VAN-leverantörer



Fakturamottagare

Företagsnamn

Nordanstigs kommun

Organisationsnummer

212000-2312

Kontaktperson


Lisa Björke, 0652-361 85

lisa.bjorke@nordanstig.se

Partsuppgifter


E-fakturaadress alt 1. *

2120002312

E-fakturaadress alt 2. *

7362120002313

Operatör

Tieto Sverige (TIETOSE)

* I första hand ska organisationsnummer användas som partsadress (alt 1). För fakturautställare med IT-system som kräver en GLN kan denna användas (alt 2).

Plus- och bankgiro

Plusgiro 88 38 20 – 3
Bankgiro 392-6540
Organisationsnummer 212000-2312

Faktureringsadress

Nordanstigs kommun
Leverantörsfakturor
Box 56
829 21 Bergsjö

Leveransadress

Nordanstigs kommun
Södra Vägen 14
829 50 Bergsjö

Besök oss

Kommunkontoret – Södra Vägen 14 i Bergsjö
Vi har öppet vardagar 07.30-12.00 och 13.00-16.00

Avvikande öppettider kan förekomma vid storhelger som exempelvis jul, påsk och midsommar. Läs våra nyheter för att se aktuella avvikelser

Receptionen i kommunhuset 0652-361 11
Vi har öppet vardagar 07.45-12.00 och 13.00-16.00

Socialtjänstens reception 0652-362 31
Socialtjänstens fax 0652-361 50

Turistbyrån (Upplev Nordanstig) – Landsvägen 1 i Jättendal – upplevnordanstigs webbplatslänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Notarius publicus

Notarius publicus betyder offentlig tjänsteman och är en gammal tradition i vårt rättsväsende. Det är Länsstyrelsen som utser notarius publicus.

De främsta arbetsuppgifterna är

• att bestyrka namnunderskrifter, avskrifter och andra handlingar
• att kontrollera lotteridragningar (i vissa fall)
• att ta upp växel- eller checkprotester
• att närvara som vittne i vissa fall
• att efter kontroll redogöra för sina iakttagelser
• att ta upp förklaringar och överlämna förklaringar till berörd person
• att bekräfta att någon är behörig att göra vissa saker eller att någon har kompetens
eller tjänsteställning att företräda någon annan.

Kommunens notarius publicus

Christer Sammens, Åklagarmyndigheten
070-671 05 41, christer.sammens@telia.com

Biträdande notarius publicus

Anders Wiklund, Arnöviken 32, 824 93 Hudiksvall
072-517 86 72, anders.3914@hotmail.com