Anmäl ägarbyte på fastighet
Du som har sophämtning eller slamtömning ska själv anmäla ägarbyte på fastigheten.
När en fastighet ska byta ägare är det säljarens ansvar att anmäla ägarbytet till kommunen. Säljaren lämnar uppgifter om vem som ska ta över fastigheten och därmed även abonnemanget för avfallshanteringen.
Anmäl ditt ägarbyte i god tid. Den tidigare ägarens betalningsansvar upphör inte förrän anmälan om förändring av ägarförhållande kommit in till kommunen.
Administration
Avfall och återvinning
0652-363 00, telefontid måndag–fredag klockan 9.00–12.00, helgfria vardagar
avfall@nordanstig.se
Skicka ett meddelande till
Du kan dygnet runt och året om lösa många ärenden med hjälp av våra e-tjänster.
- Anmäl trasigt sopkärl Länk till annan webbplats.
- Anmäl ägarbyte på fastighet Länk till annan webbplats.
- Beställ slamtömning Länk till annan webbplats.
- Byte av lock på slamanläggning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Ändra storlek på sopkärl Länk till annan webbplats.
- Ändra ditt abonnemang – sophämtning Länk till annan webbplats.
Här hittar du andra sidor med information