MENY

Emelie från Gränsfors vandrade genom Frankrike

Emelie Torstensson från Gränsfors vandrade 230 mil genom Frankrike för att bygga upp sin kropp efter en utmattning. Under Folkhälsodagarna kan du höra hennes berättelse; om att våga fast man är rädd och att orka lite till när man tror att man inte orkar mer.

Att vandra är så mycket mer än att sätta den ena foten framför den andra. Det vet Emelie Torstensson. Under sin 230 mil långa vandring genom Frankrike insåg hon att den största delen av vandringen handlade om att utmana sina mentala gränser. Att orka lite till när man tror att man inte orkar mer. Att våga fast man är rädd. Att hitta lugnet i sig själv och att växa som människa.

Emelie genomförde vandringen efter en utmattning. Med föreläsningen vill hon inspirera andra till att följa sina egna drömmar och ge mod och styrka att fortsätta, även när det känns tungt.

– Det här är min berättelse om hur jag uppfyllde en av mina största drömmar. Om hur resan inte blev som jag tänkt mig, utan gav mig så mycket mer.

När: Torsdag 31 augusti kl. 18.00 2023
Var: Bergsjögården

Föreläsningen är gratis och ingen föranmälan krävs. Efter föreläsningen kan du gå raka vägen till Bergsjö kyrka och höra Bergsjö Barockband spela vacker musik. Även där är inträdet gratis, frivilligt utträde!

Folkhälsodagarna 2023

Folkhälsodagarna – lördag 2 september

För mer information

Anna Maria Landewall Norfall, trygghets- och folkhälsostrateg
0652-362 14, anna-maria.landewall.norfall@nordanstig.se

Janina Stoor von Wachenfeldt, projektledare

073-935 81 05, janina.stoor-von-wachenfeldt@nordanstig.se

Emelie Torstensson, Gränsfors, på sin 230 mil långa vandring genom Frankrike.