MENY

Tack alla Folkhälsodagsbesökare!

Årets folkhälsodagar är slut och vi tackar alla som deltagit på veckans föreläsningar, konserter, friluftsaktiviteter och inte minst lördagens folkfest i Jättendal.

Veckan har bjudit på allt ifrån fågelskådning till konserter och föreläsningar, och antalet besökare på de olika evenemangen har varierat. Oavsett hur välbesökta de olika aktiviteterna har varit har alla varit mycket uppskattade av besökarna.

– Vi är mer än nöjda! Trots att vi hade önskat oss fler deltagare känns det ändå som att vi nått målet att väcka tanken på vad folkhälsa är. Folkhälsan är en av de viktigaste frågorna just nu och genom årets folkhälsodagar har vi fått upp frågan både på mötesbordet och middagsbordet, säger Anna Maria Landewall Norfall, trygghets- och folkhälsostrateg.

Lördagens finalevent på Älvstalodges i Jättendal presenterade även det ett brett utbud av aktiviteter på temat friluftsliv, mat och musik. Tre Ögon i Bäcken underhöll från utomhusscenen, man kunde snickra sig en fågelholk, lära sig tända eld med tändstål och från stora scenen fick både Tandfen, Nordanstigsbor och inbjudna föreläsare säga sitt om folkhälsa.

–  Det känns viktigt att inspirera och uppmuntra, inte komma med pekpinnar. Det tycker jag att vi har lyckats med, säger kommunchef Erik Hedlund.

" "

Nordanstigsbor i olika åldrar pratade folkhälsa med lördagens konferencier Mia Rydell.

" "

Afaf Radhisons gripande historia lockade till både skratt och tårar

" "

Tillsammans med kocken Rikard Klingstedt bjöd flera av kommunens politiker på smoothies under dagen.

" "

Svamputställningen lockade många intresserade besökare.

" "

Tandfen gav sin syn på det här med folkhälsa.

" "

Johan Myhrer bjöd på fågelutställning.

" "

Hos scouterna kunde man prova på en rolig samarbetsövning.

För mer information

Anna Maria Landewall Norfall, trygghets- och folkhälsostrateg