MENY


E-tjänster: Vi har tid när du har tid

Vårt utbud av e-tjänster växer hela tiden. Just nu erbjuder vi 62 stycken och vi gör det för att du ska få bra service när det passar dig.

Blanketter i all ära, men enklast och bäst är om du kan hantera ditt ärende direkt, utan att behöva leta frimärke och cykla till brevlådan. E-tjänster är bra både för morgonpigga och för nattugglor, du kan nämligen använda dem när det passar dig, sju dagar i veckan, dygnet runt.

Snabbare handläggning och beslut är andra fördelar när du slipper vänta på att posten levereras. Det är dessutom säkrare och dokumenten hamnar hos rätt handläggare direkt.

Brett utbud av e-tjänster

Vi gör det här för att kommunens service ska vara mer tillgänglig för fler. E-tjänster gör livet lite enklare helt enkelt. Du undertecknar ditt ärende med e-legitimation, till exempel Bank-id. För den som önskar finns fortfarande i många fall blanketter att ladda ner från vår webbplats.

Hittills har vi tagit fram 62 olika tjänster på nordanstig.se; alltifrån sjukanmälan av elev till felanmälan på någon av vandringslederna. Om du vill knyta banden kan vi hjälpa till med borgerlig vigsel. Vi kan visserligen inte viga er digitalt, men ansökan och bokning gör du med e-tjänsten.

Kom med förslag!

Vi lägger till nya e-tjänster hela tiden och vi är öppna för förslag. Vi kan förstås inte lova att just din idé blir en färdig e-tjänst. Däremot lovar vi att se över möjligheten. Förslag mejlas till kommun@nordanstig.se. Du kan också ringa till kommunens växel på 0652-360 00.

Här är några av våra mest använda e-tjänster just nu:

  • Sjukanmälan av elev
  • Vilande placering i förskolan
  • Slamtömning – beställning
  • Ekonomiskt bistånd

Du når våra e-tjänster här Länk till annan webbplats.

Här har vi samlat frågor och svar om våra e-tjänster Länk till annan webbplats.

Kvinna vid en dator håller en mobiltelefon.