Du är inte ensam i sommar!
Snart börjar sommarlovet och för många är det roligt och härligt, men inte för alla. Du som behöver någon att prata med under lovet kan vända dig till Nätvandrarchatten. Dit kan du höra av dig om precis vad du vill.
Till Nätvandrarchatten kan alla som är 12–25 år höra av sig. Där får du prata om precis vad du vill, från småprat med en närvarande vuxen som lyssnar, till att berätta om det man inte vågar säga till någon annan.
Du får alltid prata med en riktig person, en trygg, utbildad vuxen och du kan vara helt anonym. De som svarar jobbar inom Svenska kyrkan. Du behöver inte vara troende för att höra av dig till dem, de stöttar alla. Alla som svarar dig har tystnadsplikt.
Chatten är öppen:
Måndag 19.00–22.00
Onsdag 19.00–22.00
Torsdag 19.00–22.00
Söndag 19.00–22.00
När chatten är stängd kan du istället skicka ett mejl. Då får du svar sedan när de öppnar igen.
Nätvandrarchatten Länk till annan webbplats.
Regnbågslinjen för hbtqia+
För dig som har funderingar om könsidentitet, sexuell läggning och annat kring hbtqia+ finns Regnbågslinjen. Den är öppen för alla åldrar och du kan chatta och prata anonymt. Där personer som svarar är själva hbtqia+.
Regnbågslinjen är öppen:
Tisdag 18.00–21.00
Onsdag 18.00–21.00
Torsdag 18.00–21.00

