MENY


Generationsskifte i företaget?

Att lämna över sitt livsverk till någon kräver en hel del planering. Nu bjuder Almi in till ett digitalt seminarium på temat generationsskifte.

Att lämna över sitt livsverk till någon i familjen är en personlig– och familjerelaterad utmaning som innehåller både mjuka och tekniska frågeställningar. Därför är det viktigt att börja sin planering i god tid för att hitta de bästa lösningarna och förutsättningar för företaget, familjen och den som tar över.

Tisdag den 16 mars bjuder Almi in till en digital träff där du deltar och kan ställa dina frågor anonymt. Under en timme går ni igenom praktikfall och diskuterar frågor som:

  • hur genomförs ett generationsskifte i praktiken och vart börjar jag?
  • hur lyfter jag frågor och får rättvisa mellan mina barn?
  • ska jag ha en fortsatt roll i företaget?
  • hur ger jag den yngre generationen goda förutsättningar för fortsatt drift?

Föreläsare

Mathias Bergqvist, Jenny Ohlsson och Anders Tunestam, rådgivare på Almi inom ägarskiften tillsammans med en
företagare som delar med sig av sina erfarenheter av ett generationsskifte.

Datum och tid 16 mars kl. 08.00-09.00

Plats Digitalt via Teams. Länk till seminariet skickas till din mejl dagen innan. Du behöver inte vara användare av Teams utan blir inbjuden som gäst.

Pris Kostnadsfritt.

Anmälan Anmäl dig på almi.se/kalendarium Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Frågor Kontakta Mathias Bergqvist på mathias.bergqvist@almi.se

Prenumerera på nyheter om näringsliv och företagande

Vi har skapat ett eget nyhetsflöde för nyheter som berör dig som företagare i Nordanstig, eller dig som helt enkelt vill hålla dig uppdaterad inom näringsliv och företagande. Om du väljer att prenumerera får du e-post med en länk till sidan som uppdaterats med ny information.

Foto: Almi