MENY


Renhållningsfakturorna på väg

Renhållningsfakturorna har blivit försenade på grund av tekniska problem, men nu skickas de äntligen ut.

Efter en period med tekniska problem och systemanpassningar skickas fakturorna ut till abonnenterna de närmaste dagarna.

– Nu har vi åter kommit i fas och framöver planerar vi att följa våra ordinarie utskicksrutiner, säger Jimmy Nilsson, chef för Avfall och återvinning. Vi vill rikta ett stort tack till våra abonnenter för både tålamod och förståelse!

Välj Kivra eller e-faktura

Nytt för i år är att kunder som är anslutna till Kivra, men inte valt e-faktura, kommer att få sin faktura via Kivras digitala tjänst.

– För att spara kostnader och minska påverkan på miljön uppmanar vi alla som har möjlighet att välja antingen Kivra eller e-faktura som betalningsalternativ, säger Jimmy Nilsson.

För att ansluta dig till Kivra söker du upp tjänsten på webben och följer instruktionerna. Vill du ansluta dig till e-faktura så gör du det via din internetbank.

Om du inte gjort ett aktivt val för Kivra eller e-faktura kommer fakturan att skickas som vanligt brev.

Foto: Nordanstigs kommun

För mer information

Avfall och återvinnings kundtjänst

0652-363 00, helgfri måndag till fredag klockan 09.00-12.00

avfall@nordanstig.se