Vägledning för konsumenter
Är det fel på en vara som du har köpt? Är du missnöjd med en tjänst? Konsumentverket är en myndighet som hjälper dig med vad du kan göra när köpet inte blir som du hade tänkt dig.
Konsumentverket ger råd till konsumenter kring köp av varor och tjänster, både före och efter ett köp. På deras webbplats kan du läsa om dina rättigheter, och skyldigheter, vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.
Konsumentverket svarar på frågor på svenska och engelska.
Kontakt:
Konsumentverket | Konsumentverket Länk till annan webbplats.
0771-525 525
konsumentverket@konsumentverket.se
Har du problem med skulder eller frågor om din ekonomi?
Kommunen har egna budget- och skuldrådgivare som ger stöd, råd och idéer för att få ordning på din ekonomi. Det är gratis att få hjälp och rådgivaren har tystnadsplikt.
Budget- och skuldrådgivning | Nordanstigs kommun Länk till annan webbplats.
Budget- och skuldrådgivare
Marika Engberg
0652-360 61 (08.30–09.30)
marika.engberg@nordanstig.se
