MENY


Introduktionskurs – starta eget på lätt svenska

Är du ny i Sverige och vill starta eget företag? Folkuniversitetet ger en introduktionskurs på lätt svenska om att starta företag. Kursen är gratis och börjar 10 november.

Folkuniversitetet i Gävle håller kursen och du deltar på distans via Zoom. Vid sex tillfällen, tre timmar vardera, får du lära dig om hur du startar ett eget företag, från idé till verklighet. Du lär dig hur du skapar en affärsplan enligt Lean Business Canvas-modellen. Du lär dig också om företagets ekonomi och finansiering. Efter kursen kan du söka vår ordinarie Starta eget-utbildning. Kursen är gratis.

Kursen genomförs på lätt svenska, du bör därför kunna tala och förstå en del svenska. Du måste också ha en dator, surfplatta eller mobiltelefon med inbyggd kamera och telefon. Sista ansökningsdag 8 november.

Start: 10 november, varje onsdag fram till den 15 december.
Tid: 9.00–12.00.
Plats: Digitalt via Zoom.
Kursledare: Mike Davenport.
Anmälan: Introduktionskurs till Starta eget (magnetevents.com) Länk till annan webbplats.

(alt=””)

För mer information

Annika Wigö, Folkuniversitetet

070-284 33 44
annika.wigo@folkuniversitetet.se