Hanteringen av e-fakturor den här månaden har haft tekniska problem. Ett mindre antal omsorgskunder kommer därför att få decemberfakturan i pappersform.
Kommunens leverantör av e-fakturor har haft tekniska problem vid hanteringen av december månads fakturor till kunder i omsorgen.
Kunder som valt e-faktura som betalningsmetod kommer tillfälligt istället att få fakturan i pappersform via posten. Fakturan måste betalas på traditionellt sätt, trots att inbetalningstalongen står märkt med ”e-faktura”.
Verksamheten försöker också att kontakta de drabbade kunderna. Vi är tacksamma om anhöriga som vet med sig att deras äldre har e-faktura kan hålla ett extra öga på december månads fakturor.
Felet är nu åtgärdat och e-fakturahanteringen fungerar normalt igen.
Vi ber om ursäkt för missödet.
För mer information
Tommy Lundin, avgiftshandläggare
0652-361 55, tommy.lundin@nordanstig.se
Ann-Kristin Åkerlund, avgiftshandläggare
0652-361 51, ann-kristin.akerlund@nordanstig.se