MENY


E-fakturan tillfälligt på papper

Hanteringen av e-fakturor den här månaden har haft tekniska problem. Ett mindre antal omsorgskunder kommer därför att få decemberfakturan i pappersform.

Kommunens leverantör av e-fakturor har haft tekniska problem vid hanteringen av december månads fakturor till kunder i omsorgen.

Kunder som valt e-faktura som betalningsmetod kommer tillfälligt istället att få fakturan i pappersform via posten. Fakturan måste betalas på traditionellt sätt, trots att inbetalningstalongen står märkt med ”e-faktura”.

Verksamheten försöker också att kontakta de drabbade kunderna. Vi är tacksamma om anhöriga som vet med sig att deras äldre har e-faktura kan hålla ett extra öga på december månads fakturor.

Felet är nu åtgärdat och e-fakturahanteringen fungerar normalt igen.

Vi ber om ursäkt för missödet.

Läs mer om fakturering och e-faktura

Kommunens grafiska våg på vit bakgrund med kommunens logotyp

För mer information

Tommy Lundin, avgiftshandläggare
0652-361 55, tommy.lundin@nordanstig.se

Ann-Kristin Åkerlund, avgiftshandläggare
0652-361 51, ann-kristin.akerlund@nordanstig.se