Nordanstigs kommun, länk till startsida
Translate
Kontakt
A-Ö
Webbkarta
Anpassa
Lättläst
Onsdag 25 april 2018

Patientnämnden

Har du frågor, synpunkter eller klagomål när det gäller hälso- och sjukvård och tandvård?

Dina synpunkter lämnar du hos

Du kan kontakta Patientnämnden när du är missnöjd med vården, bemötandet eller omhändertagandet du har fått. Exempelvis inom hemsjukvården, på ett vård- och omsorgsboende eller på boende för personer med funktions-nedsättning, du ska i första hand lämna dina synpunker eller klagomål till chefen eller personalen i den verksamhet som är berörd.

Patientnämnden

Om du inte vill kontakta berörd verksamhet eller om du inte tycker att du får gehör för dina synpunkter eller klagomål, kan du kontakta Patientnämnden.

Vad din synpunkt än handlar om kan du alltid rådgöra med oss på Patientnämnden och det är gratis!

Från 1 januari 2018 gäller nya regler för hur du gör om du vill klaga eller lämna synpunkter på den vård du eller din närstående har fått.

Uppdaterad: 2018-01-18

Sidansvarig: Anna Mattsson, MAS

Prenumeration & synpunkter

Nordanstigs kommun

Box 56, 829 21 Bergsjö

Besöksadress

Södra Vägen 14, Bergsjö

Telefon 0652-360 00

E-post kommun@nordanstig.se 

Fax 0652-109 12
IFO fax 0652-361 50
Org.nr 212000-2312

Om webbplatsen & Cookies

E-post webb@nordanstig.se

Övriga hälsingekommuner