Nordanstigs kommun, länk till startsida
Translate
Kontakt
A-Ö
Webbkarta
Anpassa
Lättläst
Lördag 21 oktober 2017

Synpunkter och klagomål

Nordanstigs kommun har ett positivt förhållningssätt till synpunkter och klagomål och ser dem som en hjälp att förbättra och utveckla verksamheten. Dina synpunkter är därför viktiga för utveckling av innehåll och kvalitet. Om du eller ditt barn inte är nöjda med skolverksamheten vill vi att du kontaktar oss.

Vårt mål är att handlägga synpunkter och klagomål så snabbt som möjligt och att rätta till om fel kan ha uppstått. Återkoppling görs till den som berörs. Alla synpunkter och klagomål sammanställs och blir en del av vårt ständigt pågående arbete med utveckling och kvalitet.

Offentlighetsprincipen, Personuppgiftslagen (PuL) och anonymitet

Du har givetvis rätt att lämna synpunkter och klagomål anonymt. Om du vill ha en personlig återkoppling på hur din synpunkt eller ditt klagomål hanteras behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. Då kommer du att kontaktas så snart som möjligt men senast inom två veckor efter att förvaltningen tagit emot din e-post.

Offentlighetsprincipen

Offentlighetsprincipen gäller när du tar kontakt med oss. Det innebär att all skriftlig kontakt med Nordanstigs kommun registreras som allmän handling.
Läs mer om Offentlighetsprincipen och Personuppgiftslagen (PuL) via länkarna nedan. Länksamling finns också i spalten till höger.

Personuppgiftslagen (PuL)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Offentlighetsprincipenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Som förälder i förskola, skola eller fritidshem kan du även:

Steg 1: Kontakta ansvarig lärare

Om du eller ditt barn inte är nöjda med det stöd skolan ger, upplever svårigheter av något slag eller har andra synpunkter på verksamheten, är den snabbaste vägen till lösning att ta kontakt med ansvarig mentor eller lärare på skolan. Elevhälsateamets personal, som skolsköterska eller kurator, finns också till för dig och ditt barn.

Steg 2: Kontakta  rektor

Det är rektors ansvar att se till att eleverna får det stöd de behöver. Det är också rektor som tar beslut om olika åtgärder. Om du upplever att du inte får den hjälp eller det stöd du önskar av ansvarig mentor eller lärare vill vi att du kontaktar biträdande rektor eller rektor.

Steg 3: Kontakta verksamhetschef för grundskolan  

Om problemet inte blir löst efter att du har pratat med rektorn kan du vända dig till chefen för grundskolan i Nordanstigs kommun
Kontaktuppgifter till verksamhetschefen hittar du under Kontakter till höger
 
Om synpunkterna eller klagomålet gäller en fristående skola ska skolans styrelse kontaktas.

Andra mer allmänna synpunkter och klagomål kan också lämnas skriftligt genom e-post

Uppdaterad: 2016-09-19

Sidansvarig: Eva Fors, verksamhetschef

Prenumeration & synpunkter
Kontakt

Utbildningschef för förskola,
fritidshem och grundskola

Eva Fors

Eva Fors

0652-362 22
070-246 97 27

Skicka meddelande till

  • Ingen giltig användare vald.

Orförande Utbildningsutskott
Erik Eriksson Neu (S)
073-829 74 14

Skicka meddelande till

Länkar

Personuppgiftslagen (PuL)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Offentlighetsprincipenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Anmälan till Skolinspektionenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Alla beslut somlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönsterkan överklagas hos Skolväsendets överklagandenämndlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Rutin för

Synpunkter och klagomål

kommer inom kort

Nordanstigs kommun

Box 56, 820 70 Bergsjö

Besöksadress

Södra Vägen 14, Bergsjö

Telefon 0652-360 00

E-post kommun@nordanstig.se 

Fax 0652-109 12
IFO fax 0652-361 50
Org.nr 212000-2312

Om webbplatsen & Cookies

E-post webb@nordanstig.se

Övriga hälsingekommuner